har en sjuk liten kille hemma...

De har snöat igen.... Jag som trodde(eller snarare hoppades) att de skulle vara över nu.
Igentligen älskar jag snö, men som de är nu orkar jag inte med de, känner mig tung i kroppen, pulserande ben och starka spänningar i magen.. Stackars mig eller hur...

Leo har nog gått och fått sig en liten förkylning igen... han har matvägrat i 2dar och bara legat helt avdeckad i soffan.... imorse kräktes han med mammas lilla hjärta... Tror dok att de va precis vad han behövde för  efter de verkade de som att han blev mycket piggare..... sprang runt utomhus och lekte i snön och försökte få mig att springa efter honom... 2m är vell vad jag orkade (klarade).
Åt sin frukost gjorde han de med, med en väldig aptit efter sin promenad.
Men han är lite speciell den där pojken, han vägrar äta om du inte är i köket med honom samtidigt.... spelar ingen roll hur hungrig han är... Så de är bara att gladeligen stå där och vänta....

Måste verkligen sätta mig ner och skriva ner min typiska arbetsdag med så ja kan skicka in havandeskapspapprena... Får försöka bre på lite extra, så ja verkligen får de... Men att stå så många timmar om dagen utan att ha en möjlighet att sätta sig ner en extra stund förutom på lunchen, Att behöva springa ner till källaren varje gång man ska kissa är ett helvete, för de gör man juh inte bara 1 gång om dagen eller så...
Nu har ombyggnaden börjat med hos oss, vilket innefattar en jävla massa flyttande av ställ osv. vilket är betydligt tyngre än vad man tror.
Hoppas bara ja får de, för annars får ja övertala en läkare att sjukskriva mig 2 veckor och så får ja ta ut mina 2veckors sparade semesterdagar..... vilket ja gärna inte vill göra, känns som de finns bättre tillfällen för de....

Nää om ja ska hoppa in i en dusch kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0