Höstrusk

vinden har fått fart utanför fönstret igen, och hösten kommer med snabba skrämmande steg närmre.
Är de höst-trötthet ja lider av kanske? för idag var de minst lika svårt att gå upp som de senaste dagarna.
Sömnen lixom biter sig fast i ögonon och vägrar släppa taget.
Måste juh kanske erkänna att jag längtar lite till den riktiga hösten är här, eller ja de dagar ja e ledig under hösten.
Att få krypa upp i soffan, med en filt och en varm kopp kaffe, titta ut genom fönstret på de färgglada löven som yrrar runt i luften.. Underbar.

Idag har jag verkligen ingen ork att anstränga mig för att göra mig iordning. får bli ett par baggybyxor, som efter all viktnedgång sitter vid knäväcken,  en myströja och håret ett pannband.
Sorry mamma, vet att du hatar den locken, men jag orkar knappt gå till kaffebryggan i köket och fylla på min nu snart tomma kopp... så illa är de idag.

På lördag är ja ledig igen.....  så nära men så långt borta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0